maandag 6 januari 2014

1e verjaardag - Funky

1e verjaardag

Zoals ik in mijn vorige post schreef, heb ik vorig jaar een eerste verjaardagsfeestje voor mijn zoon georganiseerd. Veel te veel mensen uitgenodigd voor zo'n kleine woonkamer, helemaal uitgeleefd op de versiering en mijn moeder ingeschakeld om de taart en cupcakes - in stijl - te bakken.

Omdat ik toch wel een beetje trots was op het eindresultaat heb ik de foto's geplaatst op de site Project Nursery en werd ik genomineerd voor het feestje van de week. Daarna ben ik benaderd door het Duitse blog Dear Baby of ze mijn foto's mocht plaatsen op haar site. Natuurlijk stemde ik daar mee in. Nu ik dit blog ben begonnen is het logisch dat ik hier begin met de foto's van mijn eigen eerste verjaardagsfeestje. Ja die van mij, want de eerste verjaardag is toch wel een beetje de verjaardag van de moeder ;)


 Ik koos voor de kleuren blauw, paars, groen en oranje. Daarnaast koos ik voor zo veel mogelijk verschillende printjes voor een 'Funky' feel. Ik had verder geen onderwerp of thema gekozen.

geïnspireerd door andere feestjes maakte ik popcornbakjes van kraftpapier. Ik had wasitape/maskingtape gekocht in de themakleuren. Deze plakte ik aan de rand van bakje. Daarnaast had ik etiketten gemaakt (gewoon in Word!) in de verschillende kleuren met daarop 'feest' of '1'.
Voor al het lekkers op de tafel had ik naambordjes gemaakt en deze op een leuk papiertje geplakt en voor de homemade touch een stempeltje van een vogeltje.


Hetzelfde had ik gedaan voor een aantal glazen schalen met daarin tumtummetjes en dropjes (als ik het me goed herinner..)
Zo zag de tafel er in z'n geheel uit. Aan de muur hangen een aantal zelf gemaakte slingers met daarop de woorden 'Hoera' en 'Jarig!'. Tussen de Pompoms in (die je ook eenvoudig zelf kunt maken!) hangt een poster met daarop, in de vorm van een 1, foto's van het eerste levensjaar. Met Scrabble letters staat erboven 'Hoera Ischa is één jaar'.
De tafel is opgebouwd rondom de taart en de cupcakes. Ik heb geprobeerd alles symmetrisch op de tafel te zetten waardoor de tafel lekker georganiseerd overkomt (en zodra de taart wordt aangesneden alweer afgelopen is).
De prachtige taart die mijn moeder heeft gemaakt. Mijn enige bijdrage was het kaarsje.
De overheerlijke cupcakes van mijn moeder. Ik heb er - ook weer - zelfgemaakte cupcaketoppers in geprikt. De cupcakes staan op doosjes die ingepakt zijn met cadeaupapier van Rie Elise Larsen.

Ook in stijl zijn de papieren gebaksbordjes, bekertjes en rietjes.

En ja, de pakjes voor de kinderen zijn op kleur uitgekozen :)
Voor de volwassenen had ik ook nog waterflesjes met gepersonaliseerde etiketten.




Het was een drukke, gezellige verjaardag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

© Versier je Feest. Powered by